Profesje Profesji uczymy się od trenera. szkolimy je w różny sposób. Np, górnik, zielarz, Kuśnierz - Muszą swoje produkty znaleźć i zebrać. Za to dostaje się skill w danej profesji. Reszta profesji to profesje tworzące przedmioty. Aby je stworzyć potrzebujemy surowców nie tylko z profesji zbierackich ale także rzeczy które znajdziemy w przy martwych przeciwnikach.
PROFESJE GŁÓWNE (można wybrać 2)
Alchemia
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: Zielarstwo, Wędkarstwo
Bonus: -
Alchemia to profesja dla każdej klasy. Po zebraniu odpowiednich ziół możemy tworzyć mikstury które odnawiają Pż i manę, oraz eliksiry które zwiększą nasze statystyki. Możemy także zamieniać surowce z Górnictwa na droższe.
Górnictwo
Typ: główna Przeznaczenie: zbieranie Najlepiej łączyć z: Kowalstwo, Inżynieria, Jubilerstwo
Bonus: -
Górnictwo to profesja dzięki której można wykopywać minerały z złóż znajdujących się w wielu miejscach. Górnictwo łączy się aż z trzema innymi profesjami: Kowalstwo, Inżynieria, Jubilerstwo, każda z nich wymaga tego samego - sztabek i kamyczków wypadających podczas kopania w rudzie. Kamienie rzadko wypadające ze złóż mają bardzo dużą wartość, dzięki czemu profesja staje się źródłem łatwego zarobku w prosty sposób.
Inżynieria
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: górnictwo
Bonus: Gnomy (+15 skilla)
Engineering to dobra profesja powiązana ściśle z górnictwem, gdyż czerpie z niego większość wymaganych materiałów. Inżynieria to zabawa w tworzenia równych "zabawek" takich jak mechaniczne zwierzaki, bomby, dynamity, miny, Kolczyki przyzywające różne istoty i inne. Produktem engineeringu padły też pancerze, a właściwie tylko ich kilka części tj bardzo ciekawie wyglądające gogle, hełm górnika, pasy i inne. Inżynieria to też konstrukcja strzelb (guns) oraz amunicja do nich. Dodatkowymi super gadżetami engineera przyciągającymi spojrzenia innych graczy są: wojownicza wiewiórka, owca robiąca boom, smokuś na którym można latać nawet w Azeroth, inżynier potrafi tworzyć także wiele innych zwierzaków, oraz nowość - bardzo fajnie wyglądającą maszynę latającą! Niestety z profesji nie ma zbyt wielu dochodów to ze względy na wymagania tworzonych rzeczy.
Jubilerstwo
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: górnictwo
Bonus: Draenei (+5 skilla)
Łączy się ona jak wiele innych z profesją Górnictwo i czerpie z niej większość potrzebnych materiałów do produkcji. Jubilerstwo to tworzenie pierścionków (finger), naszyjników (neck) oraz kolczyków zwiększających statystki. Nowościa jest to, iż w profesji mamy możliwość dodawania soketów czyli miejsc na kamienie, które dodają różne statystki w zależności od wyboru kamyczka. Jubilerstwo nie jest trudne w skillowania. To niezłe źródło dochodu ze względu na cenę oraz popularność tych produktów, ponieważ mają bardzo dobre bonusy.
Krawiectwo
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
Krawiectwo to dobra profesja dla klas, które mogą nosić tylko pancerz typu cloth(1), gdyż tylko ten rodzaj zbroi produkuje krawiec. Oprócz pancerzy można zająć się też wyrobem plecaków, toreb, które są bardzo cenne. Czasem pojawi się też recepta na jakiś całkiem niezłą pelerynę, przystosowany do potrzeb klas magicznych (zwiększający intellect). krawiectwo jest łatwe do levelowania, jednak że przynosi średnie zarobki co sprawia, iż wybrało go wielu magów, Czarnoksiężników i Kapłanów.
Kowalstwo Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: Górnictwo
Bonus: -
Kowalstwo to profesja przeznaczona przede wszystkim dla wojowników oraz paladynów i to właśnie Kowalstwo pada najczęściej ich wyborem, ze względu na możliwość produkcji bardzo dobrych zbrój oraz świetnego oręża. Kowalstwo nie jest dobrym źródłem zarobku, gdyż prawie każdy wojownik oraz paladyn się w nie wyposażył i każdy z nich stara wykuwać produkty na miarę potrzeb lub po osiągnięciu końcowego poziomu gry zaczyna chodzić na instancje, gdzie jest w stanie zdobyć lepszy oręż i pancerze. Kowal po osiągnięciu 200 poziomu profesji musi wybrać po raz pierwszy drogę w Kowalstwie: Kowalstwo - Pancerz - jeśli chce się poświęcić wykuwaniu pancerzy Kowalstwo - Broń - jeśli chce się poświęcić wykuwaniu broni Dodatkowo kowala, który wybrał drogę Weaponsmith po osiągnięciu poziomu 300 czeka wybór zaawansowania w tworzeniu broni: Mistrz - Wykuwanie toporów - jeśli chce wykuwać topory (axe) Mistrz - wykuwanie motów - jeśli chce wykuwać młotki (mace) Mistrz - Wykuwanie mieczy - jeśli chce wykuwać miecze (sword) Kowal powinien zastanowić się dobrze nad wyborem, gdyż jest ona nieodwracalna.
Kuśnierstwo
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: Skórowanie
Bonus: -
Kuśnierstwo to profesja poświęcona wyrobowi ubrań ze skóry - typu leather(2) oraz na wyższych poziomach mail(3). Dla hunterów i szamanów pojawienie się w Kuśnierstwie pancerzy typu mail(3) to ogromny plus, gdyż oni po osiągnięciu 40 levela otrzymują możliwość noszenia tych pancerzy, lecz dla druidów i łotrzyków to niezbyt miłe, gdyż w Kuśnierstwie zmniejsza się ilość receptur na ubrania leather(2). Szycie ze skór ma kilka dróg do wnyboru po osiągnięciu Warto wspomieć też o wielkim plusie tej profesji jakim jest umiejętność produkcji Peleryn. Kuśnierstwo to profesja dość łatwa w levelowaniu - skóry (podstawowy składnik) można zdjąć ze zwierząt za pomocą profesji Skórowanie a resztę nie jest trudna do załatwienia. Majątku na tej profesji wprawdzie nie zbijemy, gdyż wielu graczy ją wybrało, lecz jeśli Kuśnierz zdobędzie jakąś rzadką, dobrą recepturę to jej produkty może sprzedać za ładne sumki.
Skórowanie Typ: główna Przeznaczenie: zbieranie Najlepiej łączyć z: Kuśnierstwo
Bonus: -
Skórowanie to profesja polegająca na zdejmowaniu skór z martwych zwierząt zabitych przez posiadacza tejże profesji lub innego gracza sesji (pod warunkiem, że tamten nie wziął z niego skóry). Zdejmować skóry można głównie z bestii, ale też ze stworzeń smoko-podobnych oraz niektórych humanoidów. Do możliwości zdjęcia skóry z potworka potrzebny jest specjalny nożyk, można go kupić za parę groszy. Skórowanie łączy sie głównie z Kuśnierstwem, ale w wielu innych profesjach z przeznaczeniem do tworzenia są potrzebne skóry, a co za tym idzie dobry zarobek za niewielką robotę. Po osiągnięciu poziomu 100 Skórowanie można wyliczyć czy będziemy mogli zdjąć skórę ze zwierzaka - wzór: Skórowanie level : 5, wtedy otrzymamy maksymalny poziom stworzenia, które można Obedrzeć ze skóry.
Zaklinanie
Typ: główna Przeznaczenie: tworzenie oraz ulepszanie Najlepiej łączyć z: -
Bonus: Blood Elf (+10 skilla)
Zaklinanie to dobra profesja dla każdej z klas, gdyż każdej z nich przyda się umiejętność ulepszania swoich pancerzy oraz broni. Zaklinanie to bardzo trudna do levelowania profesja ze względu na duże trudności napotykane przy zdobywaniu składników (można też je kupować, lecz niestety są one bardzo drogie). Materiały pozyskujemy przez Rozdzielenie itemów/rzeczy. po Rozłożeniu z takiego itemu zostaje tylko proszek, essencja lub shard. Dzięki Zaklinaniu można tworzyć różdżki, sprawić że broń zacznie świecić lub ulepszać inne części pancerza. Zaklinanie nie jest dobrym źródłem, gdyż do jego wykonania trudno zdobyć a ofert ulepszenia nie można wystawiać w domu aukcyjnym.
Zielarstwo
Typ: główna Przeznaczenie: zbieranie Najlepiej łączyć z: Alchemia, Gotowanie
Bonus: Tauren (+15 skilla)
Zielarstwo to profesja dzięki której można znaleźć roślinki potrzebne do alchemii lub po prostu dobrze zarobić na szukaniu ziół. Zioła wykorzystuje się (w niewielkim stopniu) w wielu innych profesjach przeznaczonych do tworzenia.
Profesje poboczne
Profesje Poboczne(możemy mieć wszystkie 4)
Gotowanie
Typ: poboczna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: Wędkarstwo
Bonus: -
Gotowanie - poboczna profesja polegająca na przyrządzaniu różnego typu potraw, które działają pozytywnie na kierowaną przez nas postać. Przez określony okres czasu zwiększają regeneracje życia jak i many. W późniejszym etapie rozwoju Gotowania istnieje możliwość przygotowywania posiłków, które zwiększają statystyki naszego bohatera.
Pierwsza Pomoc
Typ: poboczna Przeznaczenie: tworzenie Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
Pierwsza Pomoc - jedna z najważniejszych jak i najbardziej przydatnych profesji. Istotą Pierwszej Pomoc y jest możliwość bandażowania siebie oraz członków drużyny co w konsekwencji umożliwia nam w miarę szybkie podleczenie ran doprowadzające do tego, iż wcale nie trzeba grać kapłanem aby móc od czasu do czasu podleczyć się zarówno w walce jak i podczas odpoczynku. Czas potrzebny aby wykonać pełne bandażowanie znajduję się w granicach od 6 do 8 sekund, w zależności od tego jakich bandaży używamy. Należy pamiętać, że proces używania bandaży jest Kanałowy co jest równoznaczne z tym, że podczas przyjęcia jakiegokolwiek ataku na naszą postać bandażowanie zostaje natychmiast przerwane. Bandaży nie można używać częściej niż co kilka minut.
Wędkarstwo
Typ: poboczna Przeznaczenie: zbieranie Najlepiej łączyć z: Gotowanie
Bonus: -
Wędkarstwo - jedna z pobocznych profesji umożliwiająca graczowi łowienie ryb z wszystkich zbiorników wodnych znajdujących się na terenie Azeroth, Kalimdor jak i również Outland. Profesja to jest jednym z najbardziej czasochłonnych zajęć w grze, jednak złowione ryby możemy wykorzystać do stworzenia potraw jeżeli posiadamy Profesję gotowanie.
Jeździectwo
Typ: poboczna Przeznaczenie: - Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
Jeździectwo to dobra profesja poboczna przeznaczona dla graczy, którzy chcą mieć możliwość osiodłania wierzchowców oraz skrzydlatych wierzchowców.
|