Niepowinieneś tutaj być. to forum skrywa tajemnice...
PROFESJE GŁÓWNE
Alchemy / Alchemia
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Herbalism, Fishing
Bonus: -
Alchemia to profesja dla każdej klasy, gdyż potionki odnawiające życie lub manę, eliksiry znacznie zwiększające statystyki gracza oraz wiele innych wyrobów alchemicznych. Produkty te, ze względu na swoją popularność oraz przydatność (potion jest dobry na każdą chwilę) są wysoko cenione wśród graczy, dzięki czemu alchemia staję się bardzo dobrym źródłem zarobku. Po osiągnięciu poziomu 225, alchemik staje się "obiektem pożądania" kowali, ponieważ będzie potrafił zmieniać iron w złoto oraz mithril w truesilver, gdyż te drugie są kilka razy droższe. Gdy alchemik osiągnie 275 poziom wiedzy będzie potrafił zmieniać esencje, każdy rodzaj esencji w kilka innych. Jest tylko jeden mały problem transformacji esencji oraz barów kowala - bardzo długie cooldowny.
Mining / Górnictwo
Typ: główna
Przeznaczenie: zbieranie
Najlepiej łączyć z: Blacksmithing, Engineering, Jewelcrafting
Bonus: -
Mining to profesja dzięki której można wykopywać minerały z złóż znajdujących się w wielu miejscach. Górnictwo łączy się aż z trzema innymi profesjami: Blacksmithing, Engineering i Jewelcrafting, każda z nich wymaga tego samego - barów i kamyczków wypadających podczas kopania w rudzie. Kamienie rzadko wypadające ze złóż mają bardzo dużą wartość, dzięki czemu profesja staje się źródłem łatwego zarobku w prosty sposób. W odnalezieniu ich pomoże skill otrzymywany wraz z nauczeniem się profesji - Find Minerals, który zaznacza na mini-mapce najbliższe złoża do wykopania.
Engineering / Inżynieria
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Mining
Bonus: Gnome (+15 skilla)
Engineering to dobra profesja powiązana ściśle z miningiem, gdyż czerpie z niego większość wymaganych materiałów. Inżynieria to zabawa w tworzenia równych "zabawek" takich jak mechaniczne zwierzaki, bomby, dynamity, miny, trinkety przyzywające różne istoty i inne. Produktem engineeringu padły też pancerze, a właściwie tylko ich kilka części tj bardzo ciekawie wyglądające gogle, hełm górnika, pasy i inne. Inżynieria to też konstrukcja strzelb (guns) oraz amunicja do nich. Po osiągnięciu 200 poziomu trzeba wybrać między inżynierią gnomów a goblinów, obie drogi są dobre więc trzeba będzie się porządnie zastanowić nad wyborem. Dodatkowymi super gadżetami engineera przyciągającymi spojrzenia innych graczy są: wojownicza wiewiórka, owca robiąca boom, smokuś na którym można latać nawet w Azeroth, inżynier potrafi tworzyć także wiele innych zwierzaków oraz nowość która pojawiła się w patchu 2.3 - bardzo fajnie wyglądającą maszynę latającą! Niestety z profesji nie ma zbyt wielu dochodów to ze względy na wymagania tworzonych rzeczy - większość z nich pozostaje tylko do użytku inżyniera, ponieważ do włożenia ich na ciało graczy wymagają jakiegoś poziomu umiejętności engineeringu.
Jewelcrafting / Jubilerstwo
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Mining
Bonus: Draenei (+5 skilla)
Jewelcrafting to profesja pojawiająca się wraz w wyjściem pierwszego dodatku The Burning Crusade, łączy się ona jak wiele innych z profesją mining i czerpie z niej większość potrzebnych materiałów do produkcji. Jubilerstwo to tworzenie pierścionków (finger), naszyjników (neck) oraz trinketów zwiększających statystki. Nowościa jest to, iż w profesji jak i w samej grze mamy możliwość dodawania soketów czyli miejsc na kamienie, które dodają różne statystki w zależności od wyboru kamyczka. Jubilerstwo nie jest trudne w levelowaniu. To niezłe źródło dochodu ze względu na cenę oraz popularność tych produktów, ponieważ mają bardzo dobre bonusy.
Tailoring / Krawiectwo
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
Tailoring to dobra profesja dla klas, które mogą nosić tylko pancerz typu cloth, gdyż tylko ten rodzaj zbroi produkuje tailoring. Oprócz pancerzy można zająć się też wyrobem plecaków (bag), które są bardzo cenne. Czasem plecak jest przystosowany do klasy Ebon Shadowbag (dla warlocka) lub do profesji Spellfire Bag (do enchatingu), które można sprzedać za dobre ceny. Czasem pojawi się też recepta na jakiś całkiem niezły Cloak, przystosowany do potrzeb klas magicznych (zwiększający intellect). Po osiągnięciu 350 poziomu szycia należy wybrać specjalizacje, jedną z trzech:
Mooncloth Tailoring
Shadoweave Tailoring
Spellfire Tailoring
Tailoring jest łatwy do levelowania, jednak że przynosi średnie zarobki co sprawia, iż wybrało go wielu magów, warlocków i priestów.
Blacksmithing / Kowalstwo
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Mining
Bonus: -
Blacksmithing to profesja przeznaczona przede wszystkim dla wojowników oraz paladynów i to właśnie blacksmithing pada najczęściej ich wyborem, ze względu na możliwość produkcji bardzo dobrych zbrój oraz świetnego oręża. Wiele produktów kowalstwa ma nawet prawo się równać z Warglaive of Azzinoth, lecz ich produkcja jest bardzo droga (wymaga wielu produktów innych profesji), wymaga ciężko dostępnych składników oraz wykonania trudnego questa na master dziedziny blacksmithingu. Kowalstwo nie jest dobrym źródłem zarobku, gdyż prawie każdy wojownik oraz paladyn się w nie wyposażył i każdy z nich stara wykuwać produkty na miarę potrzeb lub po osiągnięciu końcowego poziomu gry zaczyna chodzić na instancje, gdzie jest w stanie zdobyć lepszy oręż i pancerze.
Kowal po osiągnięciu 200 poziomu profesji musi wybrać po raz pierwszy drogę w blacksmithingu:
Armorsmith - jeśli chce się poświęcić wykuwaniu pancerzy
Weaponsmith - jeśli chce się poświęcić wykuwaniu broni
Dodatkowo kowala, który wybrał drogę Weaponsmith po osiągnięciu poziomu 300 czeka wybór zaawansowania w tworzeniu broni:
Master Axesmith - jeśli chce wykuwać topory (axe)
Master Hammersmith - jeśli chce wykuwać młotki (mace)
Master Swordsmith - jeśli chce wykuwać miecze (sword)
Kowal powinien zastanowić się dobrze nad wyborem, gdyż jest ona nieodwracalna oraz usłana bardzo wieloma questami.
Leatherworking / Kuśnierstwo
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Skinning
Bonus: -
Leatherworking to profesja poświęcona wyrobowi ubrań ze skóry - typu leather oraz na wyższych poziomach mail. Dla hunterów i shamanów pojawienie się w leatherworkingu pancerzy typu mail to ogromny plus, gdyż oni po osiągnięciu 40 levela otrzymują możliwość noszenia tych pancerzy, lecz dla druidów i rogue to niezbyt miłe, gdyż w leatherworkindu zmniejsza się ilość receptur na ubrania leather. Szycie ze skór ma kilka dróg do wyboru po osiągnięciu 200 poziomu i jak to w życiu bywa trzeba wybrać jedną z nich:
Dragonscale Leatherworking - poświęca się produkowaniu pancerzy typu mail (dobra dla hunterów i shamanów)
Elemental Leatherworking - poświęca się produkowaniu pancerzy typu leather z bonusami głównie agility i stamina
Tribal Leatherworking - poświęca się produkowaniu pancerzy typu leather z bonusami głównie stamina, intellect i spirit
Leatherworking to także tworzenie Armor Kit'ów zwiększających armor pancerza, oraz plecaków na amunicje do broni dystansowych. Warto wspomnieć też o wielkim plusie tej profesji jakim jest umiejętność produkcji Cloak'ów. Leatherworking to profesja dość łatwa w levelowaniu - skóry (podstawowy składnik) można zdjąć ze zwierząt za pomocą profesji skinning a resztę nie jest trudna do załatwienia. Majątku na tej profesji wprawdzie nie zbijemy, gdyż wielu graczy ją wybrało, lecz jeśli leatherworker zdobędzie jakąś rzadką, dobrą recepturę to jej produkty może sprzedać za ładne sumki.
Skinning /Skórowanie
Typ: główna
Przeznaczenie: zbieranie
Najlepiej łączyć z: Leatherworking
Bonus: -
Skinning to profesja polegająca na zdejmowaniu skór z martwych zwierząt zabitych przez skinnera lub innego gracza (pod warunkiem, że tamten nie wziął z niego skóry). Zdejmować skóry można głównie z bestii, ale też z dragonkinów oraz niektórych humanoroidów. Do możliwości zdjęcia skóry z potworka potrzebny jest specialny nożyk - Skinning Knife, można go kupić za parę copper. Skinning łączy sie głównie z leatherworkingiem, ale w wielu innych profesjach z przeznaczeniem do tworzenia są potrzebne skóry, a co za tym idzie dobry zarobek za niewielką robotę. Po osiągnięciu poziomu 100 skiningu można wyliczyć czy będziemy mogli zdjąć skórę ze zwierzaka - wzór: skinning level : 5, wtedy otrzymamy maksymalny poziom stworzenia, które można oskinnować.
Enchanting / Zaklinanie
Typ: główna
Przeznaczenie: tworzenie oraz ulepszanie
Najlepiej łączyć z: -
Bonus: Blood Elf (+10 skilla)
Enchanting to dobra profesja dla każdej z klas, gdyż każdej z nich przyda się umiejętność ulepszania swoich pancerzy oraz broni. Enchanting to bardzo trudna do levelowania profesja ze względu na duże trudności napotykane przy zdobywaniu składników (można też je kupować, lecz niestety są one bardzo drogie). Materiały pozyskujemy przez tak zwany disenchant zielonych (uncommon), niebieskich (rare) oraz fioletowych (epic) itemów/rzeczy, po disenchantnięciu z takiego itemu zostaje tylko proszek, essence lub shard.
Dzięki enchantingowi można tworzyć różdżki, sprawić że broń zacznie świecić lub ulepszać inne części pancerza. Enchanting nie jest dobrym źródłem, gdyż do jego wykonania trudno zdobyć a ofert ulepszenia nie można wystawiać w domu aukcyjnym.
Herbalism / Zielarstwo
Typ: główna
Przeznaczenie: zbieranie
Najlepiej łączyć z: Alchemy, Cooking
Bonus: Tauren (+15 skilla)
Herbalism to profesja dzięki której można znaleźć roślinki potrzebne do alchemii lub po prostu dobrze zarobić na szukaniu ziół. Herbsy wykorzystuje się (w niewielkim stopniu) w wielu innych profesjach przeznaczonych do tworzenia.
W odnalezieniu ziółek pomoże skill otrzymywany wraz z wyborem profesji - Find Herbs, który zaznacza na mini-mapce najbliższe krzaczki, dodatkowo za pomocą niego można sprawdzić jaki typ krzaczka zaznaczono na mapie.
PROFESJE POBOCZNE
Profesje poboczne
Cooking / Gotowanie
Typ: poboczna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: Fishing
Bonus: -
Cooking - poboczna profesja polegająca na przyrządzaniu różnego typu potraw, które działają pozytywnie na kierowaną przez nas postać. Różnego typu jedzenie przyrządzane przez naszą postać działają w identyczny sposób co Conjured Food/Water - które tworzy mag. Przez określony okres czasu zwiększają regeneracje życia jak i many. W późniejszym etapie rozwoju Cookingu istnieje możliwość przygotowywania posiłków, które zwiększają statystyki naszego bohatera. Sama profesja w sobie nie należy do najłatwiejszych jeżeli chodzi o jej wyuczenie oraz bywa czasochłonna.
First Aid / Pierwsza Pomoc
Typ: poboczna
Przeznaczenie: tworzenie
Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
First Aid - jedna z najważniejszych jak i najbardziej przydatnych profesji. Istotą Frist Aid'u jest możliwość bandażowania siebie oraz członków drużyny co w konsekwencji umożliwia nam w miarę szybkie podleczenie ran doprowadzające do tego, iż wcale nie trzeba grać kapłanem aby móc od czasu do czasu podleczyć się zarówno w walce jak i podczas odpoczynku. Czas potrzebny aby wykonać pełne bandażowanie znajduję się w granicach od 6 do 8 sekund, w zależności od tego jakich bandaży używamy. Należy pamiętać, że proces używania bandaży jest channeled co jest równoznaczne z tym, że podczas przyjęcia jakiegokolwiek ataku na naszą postać bandażowanie zostaje natychmiast przerwane. Ilość używanych bandaży jest ograniczona poprzez pojawianie się debuffa po każdym bandażowaniu, który uniemożliwia ponowne bandażowanie przez następne 60 sekund.
Nazwa bandaża || WS* || Liczba punktów leczących || Nauka
Linen Bandage * 1 * 66 HP przez 6 sek. - od trenera
Heavy Linen Bandage * 40 * 114 HP przez 6 sek. - od trenera
Wool Bandage * 80 * 161 HP przez 7 sek. - od trenera
Anti-Venom * 80 * ulecza z trucizn o poziomach 25 i niższym - od trenera
Heavy Wool Bandage * 115 * 301 HP przez 7 sek. - od trenera
Strong Anti-Venom * 130 * ulecza z trucizn o poziomach 35 i niższym - z przepisu
Silk Bandage * 150 * 400 HP przez 8 sek. - od trenera
Heavy Silk Bandage *180 * 640 HP przez 8 sek. - z przepisu
Mageweave Bandage * 210 * 800 HP przez 8 sek. - z przepisu
Powerful Anti-Venom * 300 * ulecza z trucizn o poziomach 60 i niższym - z przepisu
Netherweave Bandage *330* 2800 HP przez 8 sek. - od trenera
Heavy Netherweave Bandage *360* 3400 HP przez 8 sek. - od trenera
* - wymóg posiadanego skilla w First Aid
Fishing / Rybactwo
Typ: poboczna
Przeznaczenie: zbieranie
Najlepiej łączyć z: Cooking
Bonus: -
Fishing - jedna z pobocznych profesji umożliwiająca graczowi łowienie ryb z wszystkich zbiorników wodnych znajdujących się na terenie Azeroth, Kalimdor jak i również Outland. Profesja to jest jednym z najbardziej czasochłonnych zajęć w grze, jednak złowione ryby możemy wykorzystać do stworzenia potraw jeżeli posiadamy kucharstwo.
Riding / Jeździectwo
Typ: poboczna
Przeznaczenie: -
Najlepiej łączyć z: -
Bonus: -
Riding to dobra profesja poboczna przeznaczona dla graczy, którzy chcą mieć możliwość osiodłania wierzchowców (mount) oraz skrzydlatych wierzchowców (flying mount). Jeździectwo nie wymaga skillowania. Jest bardzo drogą profesją, poziom Artisan kosztuje 5000 gold.
Po osiągnięciu określonych poziomów ridingu można śmigać na mountach:
Apprentice - mounty przeznaczone do śmigania mini po ziemi (+60% speed)
Journeyman - epic mounty przeznaczone do śmigania mini po ziemi (+100% speed)
Expert - mounty przeznaczone do latania po przestworzach (+60% speed)
Artisan - epic mounty przeznaczone do latania po przestworzach (+280-310% speed)
Offline